Додому НОВИНИ Влада і громада Перспективи області у зв’язку з проведенням реформ.

Перспективи області у зв’язку з проведенням реформ.

583
ПОДІЛИТИСЬ

Реформування адміністративно-територіального устрою є невід’ємною складовою децентралізації. Вона має оптимізувати систему управління територіями та упорядкувати взаємини органів влади різних рівнів. А в решті решт – підвищити якість життя кожного громадянина. Саме для цього рік тому Президент України запропонував країні Стратегії розвитку “Україна 2020”. Децентралізацію планують завершити до 2017 року.

Житомирська область розпочала процес реформ однією із перших у державі. Депутати облради ухвалили відповідний документ ще 28 травня 2015 року. Згідно із яким, на території регіону сформують 59 об’єднаних територіальних громад (зараз маємо 631).

Прихильники цих змін переконані, реформу пройдемо спокійно. Адже вона відпрацьована десятиліттями більшістю країн Європи.

На першому етапі мають об’єднатися територіально суміжні громад і навчитися співпрацювати одна з одною. Кожна громада отримає свій адміністративний центр. Обов’язкова умова – там вже має діяти навчальний заклад, лікарська амбулаторія, клуб, адміністративні приміщення, підприємство, або краще декілька, місця торгівлі. Також має бути доступне сполучення з навколишніми селами та сусідніми громадами. Громади, що об’єднуються, мають бути корисними одна одній.

Потім люди мають обрати нові органи місцевого самоврядування, в т.ч. виконком. І саме він на місцях опікуватиметься усіма бюрократичними питаннями. В т.ч. наданнями всіляких дозволів, витягів, посвідчень, паспортів тощо.

Механізм фінансування об’єднаних громад буде таким самим як теперішній у області. І бюджет напряму взаємодіятиме із Державним бюджетом України.

Перші кроки до самостійності громад вже зроблено. Центр вже збільшив їхні фінансові ресурси.

Вже районні адміністрації отримують 60% відрахувань податку на доходи фізичних осіб. І на ці гроші утримують свою інфраструктуру. Також до рай бюджетів приходять 25% екологічного та 5% акцизного податків. І повністю єдиний податок; на прибуток підприємства та фінансових установ комунальної власності; на майно (нерухомість, земля, транспорт) та право самостійно розпоряджатися землями. Крім того, за радою об’єднаних територіальних громад залишається право розпоряджатися місцевими податками та зборами (державне мито, адміністративні штрафи, туристичний збір тощо). Раніше усі податки залишалися в бюджеті обласного центру.

Бюджетна децентралізація вже дає свої плоди. У порівнянні з 2014 роком доходи загального фонду збільшилися на 194, 9 млн. грн. (на 28,7%). Найбільша частка – 100,9 млн. грн. – це єдиний податок; 14,8 млн. грн. надійшло від зарахування 10% податку на прибуток підприємств приватного сектору, 74.8 млн. грн. – від акцизного податку.

Враховуючи індексацію плати за землю у поточному році, сума надходжень збільшилася майже на 40% і склала 96,7 млн. грн.

Я переконаний: коли бюджетними коштами буде автономно керувати місцева влада, то їх розподілятимуть більш раціонально. А утримання управлінського апарату буде йти на 90% коштів менше ніж зараз. У грошовому еквіваленті, наступного року тільки по нашій області це дасть майже 76 млн. грн економії. А це відремонтовані дороги, нові школи, лікарні, відкриття нових підприємств.

Але кому багато дають, з того багато і запитують. Посилиться відповідальність управлінського апарату, та контроль за діями влади на місцях. Особливо за ефективністю використанням коштів громади.