Додому ІНФОРМАЦІЯ Про особливості справляння земельного податку

Про особливості справляння земельного податку

516
ПОДІЛИТИСЬ

З 1 січня 2015 року плата за землю – це місцевий податок, який є однією з складових податку на майно.

Згідно з нормами Податкового кодексу органам місцевого самоврядування надано повноваження щодо встановлення ставок плати за землю та пільг щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території. Відповідні рішення в межах повноважень прийняті міською, селищною, та сільським радами та оприлюднені на сайтах міської та районної рад (ставки наведені в додатку).

Відповідно до пунктів 1, 3 статті 73 Закону України від 21 травня 1997 року №280/97-ВР “Про місцеве самоврядування в Україні” прийняті рішення є обов’язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Щодо порядку впровадження пільгового режиму по сплаті земельного податку, то підставами для надання податкових пільг є особливості, що характеризують певну групу платників податків, вид їх діяльності, об’єкт оподаткування або характер та суспільне значення здійснюваних ними витрат (пункт 30.2 статті 30 Кодексу). Звертаємо увагу на те, що Податковим кодексом не надано право місцевим радам встановлювати індивідуальні ставки місцевих податків і зборів для окремих юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадян або ж взагалі звільняти їх від оподаткування.

Якщо право на пільгу у платника виникає протягом року, то він звільняється від сплати податку починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому виникло це право. У разі втрати права на пільгу протягом року податок сплачується починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому втрачено це право (пункт 284.2 статті 284 Кодексу).

Звертаємо увагу, що відповідно до п.287.1 ст. 287 Кодексу власники землі та землекористувачі сплачують земельний податок з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

Суб’єктам господарювання , які не оформили відповідно до законодавства право власності або користування землею, необхідно звернутися до органів виконавчої влади та/або органів місцевого самоврядування для оформлення такого права.

Бердичівська ОДПІ


Ставки земельного податку
затверджені рішенням міської, селищної та сільських рад, та вступають в дію з 01 січня 2016 року, у відсотках від грошової оцінки землі за земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні згідно Державних актів на право постійного користування землею (крім державної та комунальної власності)
 
 № п/п Назва міської, сільської, селищної ради Промисловості, транспорту, лісового господарства Торгівлі Зв’язку, енергетики, газового господарства АЗС
1 2 3 4 5
1 місто Бердичів 5,0 5,0 5,0 5,0
2 Гришковецька 1,0 5,0 1,0 7,0
3 Андріяшівська 3,0 3,0 3,0 3,0
4 Буряківська 1,0 5,0 1,0 7,0
5 Бистрицька 1,0 5,0 1,0 7,0
6 Великонизгірецька 1,0 3,0 3,0 3,0
7 Великоп’ятигірська 3,0 3,0 3,0 3,0
8 Гальчинська 3,0 3,0 3,0 3,0
9 Гардишівська 1,0 5,0 1,0 7,0
10 Закутинецька 2,0 2,0 2,0 3,0
11 Іванковецька 1,0 2,0 2,0 7,0
12 Красівська 2,0 2,0 2,0 3,0
13 Малосілківська 3,0 3,0 3,0 3,0
14 Маркушівська 3,0 5,0 2,0 3,0
15 Мирославська 3,0 3,0 3,0 3,0
16 Никонівська 1,0 1,0 1,0 1,0
17 Озадівська 1,0 5,0 1,0 7,0
18 Осиківська 3,0 3,0 3,0 3,0
19 Половецька 1,0 5,0 1,0 7,0
20 Радянська 1,0 5,0 1,0 3,0
21 Райгородецька 1,0 5,0 1,0 7,0
22 Райківська 1,0 5,0 1,0 7,0
23 Рейська 1,0 5,0 1,0 7,0
24 Садківська 1,0 5,0 1,0 7,0
25 Скаківська 1,0 5,0 1,0 7,0
26 Скраглівська 3,0 3,0 3,0 3,0
27 Слободищенська 1,0 3,0 1,0 3,0
28 Ст.Солотвинська 3,0 3,0 3,0 3,0
29 Терехівська 3,0 3,0 3,0 3,0
30 Хажинська 3,0 3,0 3,0 3,0
31 Швайківська 1,0 5,0 1,0 7,0