Додому НОВИНИ Влада і громада Робити все можливе і неможливе, щоб допомогти

Робити все можливе і неможливе, щоб допомогти

405
ПОДІЛИТИСЬ

Днями у мерії була оприлюднена інформація щодо взаємодії влади та громади. Начальник відділу роботи з територіальною громадою Світлана Борісова доповіла членам виконкому про роботу зі зверненнями громадян за 2016 рік. Доповідь насичена цифрами та фактами, за якими — вирішення конкретних питань окремих мешканців міста. Упродовж 2016 року відділом роботи з територіальною громадою отримано та опрацьовано 5089 звернень громадян, що на 639 звернень менше ніж за 2015 рік. Відповідно до них фахівцям усіх підрозділів виконавчого комітету, комунальних підприємств, організацій та установ міста довелося вирішити 5240 питань, з яких більша половина (56%) вирішено позитивно. Найбільша кількість звернень – з питань соціального захисту, житлово-комунального господарства та земельних відносин. Третина усіх заяв надійшла від найбільш уразливої категорії людей, які потребували надання матеріальної і соціальної допомоги, оформлення субсидій, реструктуризації заборгованості за комунальні послуги. Вагома частина звернень, а саме 81% від загальної кількості звернень в цій категорії, надійшла стосовно отримання адресної грошової допомоги (1407 звернень).

Як відзначив міський голова Василь Мазур, — “Робота зі зверненнями громадян відповідальна і потребує високоморальної культури персоналу. Ми повинні звернути увагу на роботу комунальних служб. Маємо ряд проблем з підприємствами, які не знаходяться в підпорядкуванні міської ради (РУС, управління газового господарства, обленерго), тобто тих, які перебувають в компетенції інших відомств. Скорочення деяких служб призводить до виникнення певних проблем. Тому сьогодні, в умовах реформування цих підприємств, потрібно шукати шляхи співпраці задля вирішення життєво важливих питань містян”.

Щоправда, другий рік поспіль реакція органу місцевого самоврядування на звернення людей є однією з найкращих в області. Відповідно до рейтингової оцінки роботи місцевих органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування місто Бердичів увійшло в п’ятірку міст та районів Житомирської області з найкращими показниками, посівши друге місце.

Багато проблем було виголошено бердичівлянами у так званий традиційний спосіб: за написаними заявами, за особистими зверненнями на прийом до міського голови, його заступників, керівників управлінь. Окрім того, була приділена увага широкому застосуванню таких ефективних і традиційних для міста форм роботи з вирішення невідкладних проблем громадян, як “гарячі” телефонні лінії. На “гарячу” телефонну лінію “15-05” Служби надання допомоги та інформування населення надійшло 33 394 звернень, які оперативно вирішувалися спільно з міськими комунальними службами. У відділі прийому заяв та документів з питань надання соціальних допомог управління праці та соціального захисту населення працює гаряча телефонна лінія 2-23-79, спеціалістами якої у 2016 році прийнято 14 042 звернення. За звітний період за принципом “єдиного вікна” жителям міста було надано 10387 адміністративних послуг через ЦНАП.

Впродовж року до виконавчого комітету Бердичівської міської ради надійшло 115 запитів на інформацію та доступу до публічної інформації, на які було надано вичерпні відповіді у визначені законодавством строки. Найбільше інформаційних запитів подала громадська організація “Суспільне око” – 41 запит. Робота зі зверненнями громадян постійно перебуває на контролі керівництва виконкому: проводяться оперативні наради, навчання працівників щодо вимог чинного законодавства та оперативного вирішення порушених у зверненнях громадянами проблем.

Робота зі зверненнями громадян постійно вдосконалюється, зауважила  начальник відділу роботи з територіальною громадою Світлана Борісова. З метою розширення можливостей реалізації права громадян на звернення до Бердичівської міської ради та її виконавчого комітету рішенням міської ради від 21.10.2016 № 194 затверджено “Положення про порядок подання та розгляду електронних петицій до Бердичівської міської ради та її виконавчого комітету”. На сьогодні є домовленість про співпрацю між Бердичівською міською радою та Міжнародною благодійною організацією “Фонд Східна Європа” щодо запровадження єдиної системи місцевих електронних петицій в Бердичівській міській раді. Місто Бердичів вже включено до єдиної системи місцевих електронних петицій на сайті www.e-dem.in.ua. Визначені модератори у відділі роботи з територіальною громадою, які вже готові працювати. Для зручності громадянам на офіційному сайті Бердичівської міської ради розміщений віджет (модуль) даної системи. Тож, починаючи з 27 лютого поточного року кожен бердичівлянин може створити свою власну електронну петицію, зареєструвавши її на офіційному порталі міста Бердичева.