Додому НОВИНИ Бізнес Розкриваючи секрети бердичівських пивоварів

Розкриваючи секрети бердичівських пивоварів

98
ПОДІЛИТИСЬ

Бердичівський пивзавод – це не просто візитна картка нашого міста. Це синонім якості та майстерності, який, як аксіома, не потребує жодних доведень.

Директор Володимир ЛІПЕЦЬКИЙ.

Напередодні професійного свята – Дня працівників харчової промисловості, ми відвідали флагмана харчової промисловості міста та області, дізнались, чим живе завод нині. Про здобутки, плани розвитку виробництва, проблемні питання, які турбують пивоварів, ми поспілкувались із керівником заводу Володимиром Ліпецьким та його колегами.

Перші згадки про броварське виробництво у нашому місті датуються далеким 1798 роком. Історія ж Бердичівського пивзаводу бере свій початок у 1861 році, коли чеський колоніст Станіслав Чеп придбав на околиці міста ділянку землі, збудував пивоварний завод, влаштував артезіанську свердловину, глибина якої сягає 110 метрів. Ззовні виробничі цехи за півтора століття не змінились, хоча всередині змонтоване сучасне обладнання. Не змінилась і технологія виробництва пива – наша броварня виготовляє його за класичною рецептурою виключно з натуральних складників, власного солоду та води з артезіанської свердловини.

Сьогодні – це сучасне, високотехнологічне підприємство у сфері виробництва пива. Велика заслуга у збереженні та розвитку Бердичівського пивзаводу належить Леону Ліпецькому, який більше тридцяти років стояв у керма даного підприємства. Тепер родинну справу продовжує його син – Володимир Ліпецький.

Світова пандемія

Світ вже ніколи не стане таким, як раніше. Вплив пандемії відчувається на кожному кроці: на прохідній нас зустрічає медпрацівник та вимірює температуру тіла, виробничники у захисних масках пересуваються по території заводу, працюють на лініях з розливу продукції. Чи вплинула коронавірусна інфекція на діяльність заводу, запитуємо у Володимира Ліпецького:

– Ми живемо в динамічному світі, в якому без перебільшення сотні та сотні тисяч людей взаємодіють з нами, споживаючи продукцію Бердичівського пивзаводу. Тому коронавірусна інфекція, а головне – безпрецедентні карантинні заходи, які прийняла влада, безумовно впливають і на нас. Так, ми відчули деякий спад попиту, адже багато точок із продажу пива вимушено зачинились. Але на відміну від наших конкурентів, у яких виробництво значно зменшилось, ми скоротили випуск своєї продукції менш ніж на сім відсотків.

Ігор ГАВРИЛЮК, налагоджувальник.

Причини, які дозволили мінімізувати падіння попиту, зрозумілі – споживач акцентує увагу на зручність упаковки та якість продукту. А вона у бердичівських пивоварів, як завжди – на найвищому рівні.

Лідерство

Головний технолог Тамара САВЧУК з «Бурштиновою зіркою».

Саме якість та традиції, закладені ще Леоном Ліпецьким, дозволяють заводу займати лідируючі позиції. До речі, Леона Ліпецького часто просили розкрити секрет Бердичівського пива, на що він завжди відповідав – в основі гарного пива лежать три основних компоненти: солод, холод і совість.

Цих постулатів дотримуються на заводі й нині. То ж і цього року Бердичівський пивзавод підтвердив високу марку власної продукції – наприкінці серпня українська галузева компанія «Укрпиво» відзначила майстерність пивоварів високою нагородою – «Бурштиновою зіркою», яка є найпрестижнішою серед українських виробників пива, безалкогольних напоїв та мінеральних вод.

– Колекція наших відзнак поповнилась черговою нагородою. Але хочу запевнити зі всією відповідальністю – вона не остання, – посміхається Володимир Ліпецький.

Розвиток

– Стояти на місці в плані розвитку – означає втратити все. Тому ми постійно у пошуку – нових сортів, технологічних рішень, – вказує Володимир Леонович.

Цього року завод нарощує об’єми випуску пива. Мета – задовольнити впродовж всього року попит на сорти пива, які до цього випускались лише обмеженими партіями. Це «Старий Бердичів», «Оригінальне», «Кармеліт». Також технологи працюють над виготовленням такого виду пива, як бланш. Це пшеничне пиво з додаванням під час варіння цедри апельсину і коріандра. Отже, пивовари скоро порадують своїх шанувальників.

Не стоять на місці пивовари і в технологічному оснащенні. Минулого року тут запустили у дію нову лінію розливу пива в ПЕТ-пляшки потужністю 9100 пляшок за годину. Лінія повністю автоматизована, для її обслуговування достатньо усього п’яти працівників. А всього півтора місяця тому, наприкінці серпня на заводі відкрили новий цех із новою сучасною лінією з наливу пива до кегів. Її потужність – 100 кегів на годину (кег – 50 л). Оглянувши лінію, ми звернули увагу на те, як перевіряють кожен кег та встановлюють фірмову пломбу.

Юрій ГРИЦИК, машиніст розливально-наповнювальних автоматів.

– На жаль, на ринку з’явився фальсифікат нашої продукції, – зауважує головний технолог Тамара Олександрівна Савчук. – Тому пломбування та фірмова етикетка дозволяють уникати недобросовісної конкуренції. Так ми турбуємося про власну марку та безпеку споживачів.

Відповідальність – це те, чим сьогодні може похвалитися далеко не кожен. І ми від душі радіємо за бердичівських пивоварів та їх турботу про нас.

На заводі цінують власні кадри, особлива увага – своїм пенсіонерам. От і до цього свята тут виплатили премії та матеріальну допомогу колишнім працівникам.

– З такими людьми під силу все! – резюмує Володимир Ліпецький. – Тому цінуємо та шануємо усіх!

Ми приєднуємося до слів керівника Бердичівського пивзаводу та вітаємо наших пивоварів з їх гарним професійним святом!

Анатолій ГОРОБЧУК.