Додому НОВИНИ У гуманітарній гімназії №2 відбувся обласний семінар заступників директорів

У гуманітарній гімназії №2 відбувся обласний семінар заступників директорів

910
ПОДІЛИТИСЬ

Одним із завдань методичної роботи на сучасному етапі є активізація творчих здібностей учителів. Творчий характер закладений у самій суті професії педагога. До творчості вчителя спонукає й сьогоднішній  учень, який має бути розвиненою й нестандартною особистістю, вимогливою до свого наставника. Отже, наразі необхідно формувати тип учителя-новатора, справжнього фахівця. З цією метою у гуманітарній гімназії №2 відбувся обласний семінар заступників директорів на тему: “Інноваційні форми методичної роботи з педагогічними працівниками”. Особливістю цього семінару є участь не лише завучів міських навчальних закладів, але й фахівців всієї Житомирської області.

Розпочато семінар було виступом юних гімназистів, які разом із Дідом Морозом та Снігуронькою привітали гостей з наступаючими новорічно-різдвяними святами, запаливши в серцях гостей вогонь віри й любові, надії та оптимізму, наснаги й невичерпної енергії, любові, злагоди і миру. З піднесеним настроєм гості далі зібралися конференц-залі, де зі вступним словом виступила завідуюча ІМЦ управління освіти і науки Н.А. Гриченко, яка наголосила, що успіх навчально-виховного процесу залежить від того, чи відмовиться педагог від стереотипів минулих часів, чи готовий він будувати стосунки із сучасними учнями на принципах гуманізму. Нинішня дійсність вимагає позбутися звичних установок, шукати нові форми спілкування як з учнями, їхніми  родинами, так і з вчителями. А тому головна мета методичної роботи у навчальному закладі – не лише надання реальної дієвої допомоги педагогічним кадрам у розвитку професійної майстерності, але й активізація творчого потенціалу кожного вчителя.

Далі директор гімназії І.Ю. Толочко презентувала БМГГ №2 як заклад нового типу, зауваживши, що модернізаційні зміни в структурі і змісті сучасної освіти потребують пошуку нових підходів до моделювання ефективної системи науково-методичної роботи з педагогічними кадрами, яка б успішно функціонувала в постійному режимі оновлення й розвитку, ґрунтувалась на наукових засадах, сприяла підвищенню рівня загально дидактичної, методичної, технологічної і психологічної підготовки педагогів до підвищення якості навчально-виховного процесу, забезпечувала розвиток творчого потенціалу педколективу.

SAM_7792_1Застосування інноваційних технологій організації науково-методичної роботи з педагогічними кадрами, зазначала далі Ірина Юліанівна, в закладі себе виправдовує, адже понад 70% учнів гімназії мають високий та достатній рівень успішності навчальної діяльності. Далі присутні ознайомились з моделлю науково-методичної роботи, яка охоплює різноманітні інноваційні форми та методи роботи, є динамічною і сучасною, спрямована на створення умов позитивної самореалізації.

Наступною до слова було запрошено керівника кафедри педагогіки та андрології ЖОІППО Г.П. Кучерову, яка зазначила, що критеріями фахової підготовки має стати рівень загальної культури вчителя та специфічні педагогічні характеристики: розуміння принципу природовідповідності, закономірності її розвитку; високий рівень володіння методикою, знання дитячої психології. Одним із підходів до підготовки такого вчителя є застосування інноваційних технологій організації науково-методичної роботи.

Учитель постійно вивчає кожного учня, шукає в них індивідуальні багатства їхніх душ, спирається на них у практиці, розвиває їх. Розуміючи, що ефективність навчально-виховного процесу залежить від рівня внутрішньо-шкільного управління, кожен заступник директора особливу увагу приділяє методичній допомозі вчителеві в його самоосвітній діяльності. Завуч є духовною та соціальною опорою кожного вчителя й учня школи, який здійснює постійний моніторинг показників роботи педагогічних працівників для вчасного коригування та прийняття управлінських рішень щодо удосконалення їхньої діяльності; залучає вчителів до інноваційної діяльності, сприяє оптимізації системи підготовки вчителів до своєчасного виявлення, соціальної підтримки та створення умов для навчання і розвитку обдарованої молоді.

У своєму виступі заступник директора з НВР О.В. Гензель наголосила, що активна робота вчителів у методичній роботі в гуманітарній гімназії сприяє їхній підготовці для успішного впровадження власного досвіду. Багато вчителів навчального закладу виробили свій індивідуальний почерки, прагнуть знаходити оптимальні рішення в побудові та змісті уроку, позакласного заходу. Вони на власному досвіді переконуються в безперечній користі активної роботи в різних формах методичної роботи. Далі гості переглянули проморолик “Інноваційні форми методичної роботи з педпрацівниками БМГГ №2”.

SAM_7811_1Потім організатори семінару практично презентували присутнім методичний калейдоскоп з різноманітними інноваційними формами роботи, який підготували педагоги гуманітарної гімназії: О.Д. Матвіюк (формування інформаційної компетентності засобами технології WEB-квест), Н.Л. Протопопова (використання здоров’язбережувальної технології на уроках іноземних мов), А.Л. Бовсуновська (технологія диференційованого навчання на уроках літературного читання у початковій школі), І.В. Євпак (впровадження інноваційних технологій на уроках гуманітарного циклу для формування ключової компетентності вміння вчитися), Т.В. Боброва (аукціон методичних ідей), О.В. Матвієнко (психолого-педагогічний семінар).

Підведення підсумків обласного семінару заступників директорів відбулося із застосуванням інноваційного прийому “Думки на папері”, який допоміг присутнім створити справжню зимову картину-казку, яка вселила у душі кожного учасника семінару радість очікування новорічно-різдвяних свят, спонукаючи до внутрішнього відродження.

Тож нехай чарівні новорічні дзвони й різдвяні колядки наповнять рік прийдешній та життя усіх українців мудрими рішеннями, творчими успіхами та необмеженими можливостями.

Мілада Мартинюк,
заступник директора з НМР,
кандидат педагогічних наук.