Додому НОВИНИ Культура Хрупка душа дитини-інваліда

Хрупка душа дитини-інваліда

441
ПОДІЛИТИСЬ

Не дивлячись на те, що не всі діти володіють літературним талантом, абсолютно всім доводиться писати твори. Щоб діти отримували похвалу та гарні оцінки за свої праці, їх необхідно навчити правильно та грамотно висловлювати свої думки.

Для того, щоб уникнути використання Інтернету та всіляких наборів готових творів, потрібно просто дозволити собі фантазувати. Не у всіх дітей вистачає терпіння для написання твору, легше – списати з Інтернету. З одного боку – це вихід для підготовки домашнього завдання, але з іншого – дитина зовсім не навчиться висловлювати свої думки самостійно, адже потрібно спочатку потренуватися, щоб обов’язково набути навичок, а вже згодом – й умінь.

Папірник Наталія, учениця 7 класу ЗОШ І-ІІІ ступенів №5, дитина-інвалід з діагнозом ДЦП з дитинства, пише твори не лише шкільної тематики, а й оповідання та есе, створені на основі дитячого досвіду. Учениця має важку форму ураження ніг та правої руки, однак це не заважає їй думати, уявляти, а головне – висловлювати свої думки як на папері, так і шляхом набору тексту на сенсорній клавіатурі.

Головна тема творчості юної письменниці – це складний внутрішній світ дитини-інваліда. Героїня шукає вихід із вимушеного одинокого становища, гостро переживає протистояння світу власних ідеалів з реальністю. Її історії про людські відносини: благородство і підлість, чуйність і байдужість, і, звичайно, любов близьких. У Наталії “з-під перших спроб пера” виходять життєлюбні, оптимістичні твори, у яких створена атмосфера добра і взаєморозуміння. Її творчість по-справжньому вважається прикладом мужності, сили духу, любові до людей і до життя. Внутрішній світ Папірник Наталії наділений талантом створювати навколо себе радість перемоги, яку отримують її герої, а також перемоги над собою. І ця радість залишається для неї самої найбільшою у світі, бо є невід’ємною від слова Божого.

Бенедюк Олена Сергіївна,
вчитель української мови і літератури ЗОШ №5