Додому НОВИНИ Інституційний аудит Гришковецького ліцею

Інституційний аудит Гришковецького ліцею

61
ПОДІЛИТИСЬ

Інституційний аудит – це цілком нова для України процедура оцінювання якості освітньої діяльності шкіл. Атестація, яку раніше проходили школи, була спрямована, здебільшого, на формалізований контроль та перевірку. Головна ж місія аудиту – допомогти школам підвищити якість їхньої діяльності та сприяти зростанню суспільної довіри до освіти. Якщо атестація показувала школі «що не так», то інституційний аудит покликаний показати «як зробити краще». При цьому, у школи залишається поле для вибору власної стратегії розвитку і шляхів її реалізації.

За ініціативою керівника закладу освіти у період з 23 по 29 листопада 2021 року було проведено позаплановий інституційний аудит Гришковецького ліцею Гришковецької селищної ради Бердичівського району Житомирської області. Протягом п’яти днів у ЗЗСО експертна група у складі 7 освітніх експертів вивчала та оцінювала освітні, управлінські процеси та внутрішню систему забезпечення якості освіти.

Як відчули інституційний аудит учасники освітнього процесу та освітні експерти далі у репортажі!

«За період аудиту було детально проаналізовано та оцінено освітні і управлінські процеси закладу освіти, внутрішню систему забезпечення якості освіти, що передбачало вивчення освітнього середовища, якості педагогічної діяльності, систему оцінювання здобувачів освіти. Вважаємо, що почесна місія аудиторів – як спільне розуміння якості освіти для успіху Людини і Країни була забезпечена повною мірою, адже команда продемонструвала не на словах, а у практиці не тільки відмінну підготовку у плані професійному, а й  такі цінні якості у підходах до організації роботи, як лідерство, стратегічність,  персональна відповідальність, партнерство, відкритість, прозорість, при цьому уникаючи випадкових, одноразових висновків і суджень», – зауважила Валентина МУРЕНКО, очільниця відділу освіти, молоді та спорту Гришковецької селищної ради.

«Позаплановий інституційний аудит у нашому ліцеї – це зовнішній погляд на ліцей. У закладі освіти працювали досвідчені освітні експерти, практики, майстри своєї справи, під час спілкування з якими працівники ліцею отримали багато корисних та мудрих порад щодо організації освітнього процесу. Робота експертної групи була непомітною; ніхто нікому не заважав; усі процедури проводилися поза освітнім процесом закладу. За результатами інституційного аудиту ми вже отримали Акт та Розпорядження та почали працювати над усуненням порушень. Наразі чекаємо висновок та рекомендації щодо вдосконалення освітньої діяльності ліцею», – Володимир ВЕРЖИБОК, директор Гришковецького ліцею.

«Для мене це уже не перший інституційний аудит у ролі освітнього експерта. Кожна школа має свої особливості, переваги та недоліки. Але наша мета знайти у закладі освіти щось неповторне та властиве тільки цьому закладу освіти, щось таке що буде виділяти його серед інших. Безпосередньо у цьому ліцеї мене вразило освітнє середовище, яке мотивує та стимулює дітей до навчання та розвитку. Воно є сучасним, а обладнання закладу – новим та прогресивним. Саме у таких навчальних кабінетах учням приємно та комфортно вчитися. Для себе особисто взяла декілька креативних ідей щодо оформлення осередків навчання та відпочинку у своїй школі», – зазначила Наталія ПУДРІЙ, директорка ЗОШ №12 м. Бердичева, освітній експерт.

Тому не потрібно боятися позапланових інституційних аудитів, а навпаки – намагатися їх ініціювати. Адже саме інституційний аудит дає як закладу освіти так і його засновнику повну та об’єктивну інформацію про діяльність, виявляє причини недоліків у роботі школи, вивчає результати менеджменту, допомагає формувати мережу закладів освіти у громаді та визначає вектор стратегічного планування щодо розвитку освіти.

Відділ інституційного аудиту управління Державної служби якості освіти у Житомирській області