Додому НОВИНИ Влада і громада Залишилось три місяці для визначення – хто буде управляти вашим будинком

Залишилось три місяці для визначення – хто буде управляти вашим будинком

402
ПОДІЛИТИСЬ

З 1 липня 2015 року вступив в силу Закон України “Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку”, який істотно змінює стару систему управління багатоквартирними будинками. Цей Закон розпочинає реформу самої важливої сфери нашого життя – житлової

Новий Закон визначає три можливих варіанти управління житловим будинком:

  • через створення об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (скорочено ОСББ);
  • управитель, визначений загальними зборами співвласників будинку, які необхідно провести до 1 липня 2016 року;
  • управитель, призначений органом місцевого самоврядування.

Саме перший варіант має стати основним в управлінні та обслуговуванні будинками, оскільки дозволяє самим мешканцям, створивши ОСББ, самостійно керувати своїм будинком, встановлювати розмір оплати послуг, наймати виконавців робіт для обслуговування та ремонту.

Другий варіант – загальні збори співвласників будинку обирають “управителя” і укладають з ним договір на подальше обслуговування.

Третій шлях – найбільш дискусійний, коли “управитель багатоквартирного будинку” призначається органом місцевого самоврядування, тобто рішенням виконавчого комітету міської ради.

Хто такий “управитель багатоквартирного будинку”? Новий Закон “Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку” надає роз’яснення, що “управитель” – це фізична особа – підприємець або юридична особа – суб’єкт підприємницької діяльності, що забезпечують належне утримання та ремонт спільного майна у будинку.

Спільне майно багатоквартирного будинку – це приміщення загального користування: несучі і огороджувальні конструкції; механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині та за межами будинку; будівлі та споруди, які розташовані на прибудинковій території, і його прибудинкова територія.

Тобто, спільне майно – це покрівля, горище, під’їзди, підвал, будинкові мережі водопостачання, каналізації, опалення, електрощитові, ліфти і їх обладнання, елементи дитячих ігрових та спортивних майданчиків у дворі, контейнерний майданчик, куточки відпочинку, квітники і газони. І все це майно утримується та ремонтується за кошти самих мешканців будинку – власників квартир та власників приміщень, які є співвласниками свого будинку. Для цього мешканці щомісяця сплачують відповідні кошти (квартплату).

До 1 липня цього року обслуговувати спільне майно Вашого будинку буде ще продовжувати те підприємство, яке здійснювало це раніше, тобто ПП “Житлоремекс-2” або МК ВЖРЕП №7.

А хто в подальшому буде господарювати у Вашому Домі мають вирішити самі співвласники будинку спільно разом, зібравшись на загальні збори. І часу для такого визначення у мешканців залишилось обмаль – всього три місяці.

Ваші кроки у напрямку визначення подальшого “управителя”:

  1. Ініціативна група мешканців будинку у складі трьох або більше осіб ініціює проведення загальних зборів співвласників.
  2. Повідомлення про дату та місце проведення зборів вручається кожному співвласнику за 10 днів до зборів під розписку або поштою (на адрес квартири). Оголошення про загальні збори розміщується при вході у кожний під’їзд будинку.
  3. На зборах обирається голова зборів та секретар, які ведуть збори, висвітлюючи ті питання, що винесені на розгляд співвласників.
  4. Якщо загальні збори прийняли рішення створити у будинку ОСББ, тоді визначається назва майбутнього об’єднання, обирається правління та голова, члени ревізійної комісії, затверджується розмір (тариф) оплати послуг з утримання будинку. ОСББ – це окрема юридична особа, яка має власну назву, печатку, рахунок в установі банку для сплати коштів.
  5. Якщо збори прийняли рішення передати функції з управління будинком підприємству або управляючій компанії, то на зборах обираються “уповноважені особи” (три співвласники будинку) для укладання та підпису договору з новим “управителем” від імені всіх співвласників будинку.
  6. Рішення загальних зборів вважається прийнятим, якщо за нього проголосували власники квартир, площа яких разом становить більше 50% від загальної площі всіх квартир у будинку.
  7. Рішення зборів оформляється Протоколом (за формою), який підписують всі співвласники, що взяли участь у зборах. Кожен власник квартири чи власник нежитлового приміщення ставить особистий підпис під варіантом голосування: “за”, “проти”, “утримався”.
  8. Після зборів ініціативна група мешканців проводить письмове опитування тих власників квартир, які не були присутні на зборах.
  9. Проводиться підрахунок голосів. Під час підрахунку враховуються і голоси, подані на зборах, і голоси, отримані під час проведення письмового опитування.
  10. Рішення загальних зборів є обов’язковим для всіх співвласників будинку, включаючи і тих, які стали власниками квартир після зборів.
  11. Протокол зборів співвласників оформляється у двох примірниках, один примірник зберігається у голови ОСББ чи “управителя”, другий – передається до виконавчого комітету міської ради для прийняття відповідного рішення. Результативна частина рішення зборів та рішення виконкому розміщується на офіційному веб-сайті міської ради.

Якщо для організації загальних зборів співвласників ініціативній групі мешканців будинку потрібна більш детальна консультація та роз’яснення чи документальний супровід, рекомендуємо звернутись до спеціалістів управління житлово-комунального господарства виконкому міської ради (кабінет №49, тел. 2-22-43; кабінет №53, тел. 2-10-66).

Виконком міської ради