З 1 липня 2015 року вступив в силу Закон України “Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку”, який істотно змінює стару систему управління багатоквартирними будинками. Цей Закон розпочинає реформу самої важливої сфери нашого життя – житлової
Новий Закон визначає три можливих варіанти управління житловим будинком:
- через створення об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (скорочено ОСББ);
- управитель, визначений загальними зборами співвласників будинку, які необхідно провести до 1 липня 2016 року;
- управитель, призначений органом місцевого самоврядування.
Саме перший варіант має стати основним в управлінні та обслуговуванні будинками, оскільки дозволяє самим мешканцям, створивши ОСББ, самостійно керувати своїм будинком, встановлювати розмір оплати послуг, наймати виконавців робіт для обслуговування та ремонту.
Другий варіант – загальні збори співвласників будинку обирають “управителя” і укладають з ним договір на подальше обслуговування.
Третій шлях – найбільш дискусійний, коли “управитель багатоквартирного будинку” призначається органом місцевого самоврядування, тобто рішенням виконавчого комітету міської ради.
Хто такий “управитель багатоквартирного будинку”? Новий Закон “Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку” надає роз’яснення, що “управитель” – це фізична особа – підприємець або юридична особа – суб’єкт підприємницької діяльності, що забезпечують належне утримання та ремонт спільного майна у будинку.
Спільне майно багатоквартирного будинку – це приміщення загального користування: несучі і огороджувальні конструкції; механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині та за межами будинку; будівлі та споруди, які розташовані на прибудинковій території, і його прибудинкова територія.
Тобто, спільне майно – це покрівля, горище, під’їзди, підвал, будинкові мережі водопостачання, каналізації, опалення, електрощитові, ліфти і їх обладнання, елементи дитячих ігрових та спортивних майданчиків у дворі, контейнерний майданчик, куточки відпочинку, квітники і газони. І все це майно утримується та ремонтується за кошти самих мешканців будинку – власників квартир та власників приміщень, які є співвласниками свого будинку. Для цього мешканці щомісяця сплачують відповідні кошти (квартплату).
До 1 липня цього року обслуговувати спільне майно Вашого будинку буде ще продовжувати те підприємство, яке здійснювало це раніше, тобто ПП “Житлоремекс-2” або МК ВЖРЕП №7.
А хто в подальшому буде господарювати у Вашому Домі мають вирішити самі співвласники будинку спільно разом, зібравшись на загальні збори. І часу для такого визначення у мешканців залишилось обмаль – всього три місяці.
Ваші кроки у напрямку визначення подальшого “управителя”:
- Ініціативна група мешканців будинку у складі трьох або більше осіб ініціює проведення загальних зборів співвласників.
- Повідомлення про дату та місце проведення зборів вручається кожному співвласнику за 10 днів до зборів під розписку або поштою (на адрес квартири). Оголошення про загальні збори розміщується при вході у кожний під’їзд будинку.
- На зборах обирається голова зборів та секретар, які ведуть збори, висвітлюючи ті питання, що винесені на розгляд співвласників.
- Якщо загальні збори прийняли рішення створити у будинку ОСББ, тоді визначається назва майбутнього об’єднання, обирається правління та голова, члени ревізійної комісії, затверджується розмір (тариф) оплати послуг з утримання будинку. ОСББ – це окрема юридична особа, яка має власну назву, печатку, рахунок в установі банку для сплати коштів.
- Якщо збори прийняли рішення передати функції з управління будинком підприємству або управляючій компанії, то на зборах обираються “уповноважені особи” (три співвласники будинку) для укладання та підпису договору з новим “управителем” від імені всіх співвласників будинку.
- Рішення загальних зборів вважається прийнятим, якщо за нього проголосували власники квартир, площа яких разом становить більше 50% від загальної площі всіх квартир у будинку.
- Рішення зборів оформляється Протоколом (за формою), який підписують всі співвласники, що взяли участь у зборах. Кожен власник квартири чи власник нежитлового приміщення ставить особистий підпис під варіантом голосування: “за”, “проти”, “утримався”.
- Після зборів ініціативна група мешканців проводить письмове опитування тих власників квартир, які не були присутні на зборах.
- Проводиться підрахунок голосів. Під час підрахунку враховуються і голоси, подані на зборах, і голоси, отримані під час проведення письмового опитування.
- Рішення загальних зборів є обов’язковим для всіх співвласників будинку, включаючи і тих, які стали власниками квартир після зборів.
- Протокол зборів співвласників оформляється у двох примірниках, один примірник зберігається у голови ОСББ чи “управителя”, другий – передається до виконавчого комітету міської ради для прийняття відповідного рішення. Результативна частина рішення зборів та рішення виконкому розміщується на офіційному веб-сайті міської ради.
Якщо для організації загальних зборів співвласників ініціативній групі мешканців будинку потрібна більш детальна консультація та роз’яснення чи документальний супровід, рекомендуємо звернутись до спеціалістів управління житлово-комунального господарства виконкому міської ради (кабінет №49, тел. 2-22-43; кабінет №53, тел. 2-10-66).
Виконком міської ради