Додому ІНФОРМАЦІЯ Скористайтесь “будівельною амністією”

Скористайтесь “будівельною амністією”

848
ПОДІЛИТИСЬ

31 серпня 2018 року набув чинності наказ Мінрегіону України від 3 липня 2018 року №158 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 28 серпня 2018 року за №976/32428) “Про затвердження Порядку проведення технічного обстеження і прийняття в експлуатацію індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків, господарських (присадибних) будівель і споруд, будівель і споруд сільськогосподарського призначення, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1), збудовані на земельній ділянці відповідного цільового призначення без дозвільного документа на виконання будівельних робіт” (далі – Порядок).

Даний Наказ встановлює процедуру та умови прийняття в експлуатацію індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків, господарських (присадибних) будівель і споруд, будівель і споруд сільськогосподарського призначення, побудованих без дозвільних документів.

Тепер громадяни, користуючись спрощеною процедурою, можуть ввести в експлуатацію, зокрема, побудовані (без дозвільних документів) в період з 5 серпня 1992 року до 9 квітня 2015 року індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинки загальною площею до 300 кв.м., а також господарські (присадибні) будівлі і споруди площею 300 кв.м., за умови, що вони були побудовані на земельній ділянці відповідного цільового призначення.Нагадаємо, що зазначені законодавчі ініціативи, підтримані Верховною Радою України 22 березня поточного року, очікувані суспільством, адже є пам’ятною донедавна позитивна практика легалізації самочинно побудованих об’єктів у спрощеному порядку. На відміну від попередніх “будівельних амністій”, ця носитиме безстроковий характер.

Отже, прийняття в експлуатацію об’єктів здійснюється безоплатно органом державного архітектурно-будівельного контролю протягом 10 робочих днів з дня подання заяви власниками (користувачами) земельних ділянок, на яких розміщені такі об’єкти, за результатами технічного обстеження цих об’єктів шляхом реєстрації декларації про готовність об’єкта до експлуатації, яка складається за встановленою формою.

Замовник (або уповноважена особа) подає з урахуванням вимог Закону України “Про адміністративні послуги” до органу державного архітектурно-будівельного контролю за місцезнаходженням об’єкта заяву про прийняття в експлуатацію об’єкта, до якої додаються:

1) один примірник заповненої декларації;

2) звіт про проведення технічного обстеження за формою, наведеною в додатку 3 до Порядку, з інформацією щодо можливості його розміщення та надійної і безпечної експлуатації (крім індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків загальною площею до 300 квадратних метрів включно, господарських (присадибних) будівель і споруд загальною площею до 100 квадратних метрів включно);

3) засвідчені в установленому порядку копії:

– документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою відповідного цільового призначення, на якій розміщено об’єкт;

– технічного паспорта (з відміткою у випадках, передбачених пунктом 5 розділу II Порядку.

Технічне обстеження проводиться суб’єктом господарювання, який має у своєму складі відповідних виконавців, що згідно із Законом України “Про архітектурну діяльність” одержали кваліфікаційний сертифікат, або фізичною особою-підприємцем, яка згідно із зазначеним Законом має кваліфікаційний сертифікат.

Після легалізації збудованих самовільно об’єктів громадяни отримають право для оформлення права власності на нерухоме майно та підключення всіх необхідних інженерних комунікацій — газопостачання, електропостачання, водопостачання, каналізації.

Щоб уникнути можливих проблем під час вчинення правочинів з нерухомим майном, рекомендуємо забудовникам якнайшвидше оформити документи на самочинне будівництво або ж у разі нового будівництва – отримати будівельний паспорт на забудову земельної ділянки, що є основою для дозволу на виконання будівельних робіт.

Відділ будівництва та архітектури
Бердичівської райдержадміністрації.