ОСТАННІ СТАТТІ

Незабаром у Бердичеві розпочнуть будівництво ще двох житлових будинків

0

Сьогодні Бердичів далеко від “будівельного буму”, однак кілька багатоповерхівок все ж споруджується.  Як відзначив заступник Бердичівського міського голови Михайло Гайченя, нині триває будівництво житлового будинку поруч міської ради, дитячого садочка у мікрорайоні Червона Гора. Зведення 60-ти квартирного будинку, котрим опікується Міністерство оборони здійснюється повільними кроками. У червні заплановано здача житла в експлуатацію по вул. Житомирська, 45. У відділі архітектури та містобудування готуються містобудівні обґрунтування і обмеження на будівництво ще двох будинків. Бердичівляни, знайомлячись з рекламними проспектами, бачать, хто є забудовником, а в мерії запевнили, що під усі об’єкти будівництва видано містобудівні умови. Забудовники володіють усією необхідною дозвільною документацією і узгодили з місцевою владою розмір свого вкладу в “загальну скарбничку” Бердичева у вигляді перерахування на потреби городян коштів по інвестугоді або будівництва за свій рахунок.

У більшості випадків забудовником виступає іногородня будівельна компанія. Контроль місцевої влади за самим будівництвом обмежений законодавством. Недавній приклад з одним ЖБК, який зводить багатоповерхівку на розі вулиць Шевченка та Героїв України, показав, що без “підключення” громадськості та журналістів добитися діалогу з забудовником не так легко. На щастя, у даному випадку новоселам вдалося дійти згоди із забудовником і все це завдяки тому, що люди об’єдналися в товариство співвласників будинку і проінспектували готовність до здачі в експлуатацію будинку.

Зазвичай, власники новенької житлової площі скаржаться, що ціна новобудов неспівмірна їхньої якості, а член виконавчого комітету Сергій Адам’як констатує, що мешканці й справді змушені за власний кошт виправляти дефекти і доводити квартири до пуття. Але не варто забувати, що новобудови від старого житла вигідно відрізняються енергоефективністю, адже за рахунок використання новітніх будівельних матеріалів і інженерних рішень вдається в рази зменшити втрати тепла через стіни, стелю та вікна. Власники квартир сучасних житлових комплексів відчувають переваги новобудов, адже в них реалізовані принципово нові схеми опалення. Відтак, сумлінність забудовника напряму впливає на розмір платіжок, а щоб не виникало непорозумінь, мер міста Бердичева Василь Мазур рекомендує усім майбутнім мешканцям сучасних житлових комплексів створювати ОСББ і здійснювати контроль за забудовником ще на етапі будівництва.

Тамара Дроботюк.

Реформи змушують витрачати гроші місцевого бюджету на іміджеві проекти влади

0

Нещодавно у виконавчому комітеті Бердичівської міської ради заслухали звіт про підсумки соціально-економічного розвитку міста Бердичева за 2017 рік. Усі заступники міського голови прозвітували про життєдіяльність кожної галузі, якою вони опікуються. Навряд чи пересічному мешканцю буде цікаво, що дохідна частина бюджету виконана більш як на 28% у порівнянні з попереднім звітним періодом, і нікого не здивує той факт, що найбільшим бюджетоутворюючою галуззю є освіта, завод “Прогрес”, фабрика одягу. Не дивина, що у 2017 році збереглася тенденція переваги експорту над імпортом, зате приємно порадували промислові підприємства, котрі збільшили виробничі потужності, запровадили нові види продукції. За підсумками року найбільше інвестовано у деревообробну та харчову промисловість, крім того значна частина інвестицій зосереджена у легкій промисловості та оптово-роздрібній торгівлі, у виробництві машин та устаткування, будівництві, у сфері операцій з нерухомим майном. Основним донором іноземних коштів залишається Кіпр та Велика Британія.

На початок цього року у податковій інспекції було зареєстровано 4 тис. підприємців, з них 2 тис. перебувають на спрощеній процедурі оподаткування. Впродовж минулого року зареєстровано майже 580 фізичних осіб-підприємців, 32 юридичних особи, скасували свою діяльність 1102 суб’єктів господарювання (скасування пов’язане зі змінами в законодавстві). За звітний період відкрилося два торгівельні павільйони і туристична агенція.

Міська влада зберегла тенденцію підтримки малого та середнього бізнесу зменшивши ставку по земельному податку. На одне вільне робоче місце претендували четверо осіб.

У 2017 році Бердичів став центром госпітального округу, куди ввійшло сім територіальних одиниць. Тепер одним з основних завдань міста стане впровадження медичної реформи, при тім, що у 2017 році недофінансування галузі складало 20 млн. грн. Цього року місцевим урядникам належить впровадити інклюзивні класи для школярів початкової школи, тут також скромні підрахунки — не вистачає 12 млн. грн. на освіту. Тож, кошти, які могли спрямувати на покращення стану доріг міста доведеться спрямувати на впровадження реформ. Попри усі заяви про курс на децентралізацію та посилення ролі територіальних громад ми, на жаль, бачимо абсолютно зворотні рішення центральних органів виконавчої влади, де однією рукою містам щось дають, а іншою вдвічі більше забирають. Кожен рік після децентралізації супроводжується новим витком перерозподілу функцій між державним та місцевими бюджетами. Це призводить до дивних пертурбацій у бюджетному процесі, коли, приміром, утримання ПТУ кожного року ввіряють місцевим бюджетам, а потім знову повертають центру. Також показовий приклад з Центром адміністративних послуг: місту  передали повноваження і більше нічого. Навіть стільця не дали, всі витрати на офісне обладнання, комп’ютери, меблі — лягають на місто. Точнісінько так і з медичною реформою: саме місто має подбати, аби забезпечити сімейних лікарів комп’ютерами, облаштувати збереження оргтехніки і тому подібне. Що вже говорити про державні фінансові гарантії та закон про покращення надання медичної допомоги у сільській місцевості. Між реформаторським баченням центру і реаліями міст — прірва, і подолати її доведеться в найближчій перспективі…

Тамара Дроботюк.

Виїзне засідання Координаційної ради з питань місцевого самоврядування

0

23 квітня 2018 року на базі Осиківської сільської ради відбулося виїзне засідання Координаційної ради з питань місцевого самоврядування при голові районної ради.

Відкрила засідання голова районної ради Софія Томашевська, яка повідомила сільським головам, що у зв’язку з тим, що в районі оголошено конкурс проектів розвитку місцевого самоврядування, з метою надання допомоги з питань написання заявок для участі у грантових проектах, на засідання Координаційної ради запрошені спеціалісти Житомирського регіонального відділення Асоціації міст України, які проведуть тренінг на тему: “Залучення коштів для розвитку територій”.

В ході заходу консультанти Асоціації Сергій Гаращук та Світлана Прокоф’єва ознайомили сільських та селищного голову із базовими вимогами до підготовки та впровадження проектних пропозицій та написанням проектних заявок на отримання грантів, а крім того наголосили самоврядовцям на обов’язковому вивчені думки громади при виборі пріоритетних напрямків, залученні молоді до написання проектів, створенні громадських організацій, які б займалися їх впровадженням.

Начальник відділу організаційного забезпечення та діяльності ради виконавчого апарату районної ради Лариса Савенко ознайомила учасників заходу з рішення Бердичівської районної ради про щорічний районний конкурс проектів розвитку місцевого самоврядування Бердичівського району, де прописані умови проведення конкурсу. Наголосила, що проект-переможець буде реалізовуватись на умовах співфінансування з районного, сільських бюджетів та інших джерел не заборонених чинним законодавством. Збір заяв триває з 2 квітня по 1 червня. Після завершення конкурсу та  опрацювання проектних заявок Конкурсна рада оголосить переможця.

Питання про досвід роботи об’єднаних територіальних громад щодо залучення інвестицій для розвитку сільських територій висвітлили Гришковецький селищний голова Ірена Лісова та Слободищанський сільський голова Роман Кваша, які 18-19 квітня взяли  участь у навчальній програмі “Маршрути успіху”, що проходила в рамках проекту “Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні (ПУЛЬС)”. Захід пройшов на території Війтовецької селищної об’єднаної територіальної громади Хмельницької області.

Під час візиту сільські голови ознайомилися з роботою об’єктів соціально-культурної сфери та комунальних підприємств, які функціонують на території громади.

Підводячи підсумки Координаційної ради, голова районної ради зазначила, що саме такі навчальні заходи сприяють залученню донорських та інвестиційних коштів в розвиток сільських територій. На сьогодні органам місцевого самоврядування, на жаль, бракує знань та навичок з підготовки проектних пропозицій для впровадження грантових проектів, і тому, допомога фахівців з даного питання вкрай необхідна.

Прес-служба районної ради.

Інформація про виконання районного бюджету за І квартал 2018 року

0

Загальна сума власних надходжень районного бюджету у І кварталі 2018 року забезпечена в сумі 6 771,5 тис.грн., з яких доходи загального фонду 6215,4 тис.грн., спеціального фонду – 556,1 тис.грн.

Виконання затверджених планових показників загального фонду у звітному періоді становить 107,5%. В порівнянні з відповідним періодом 2017 року обсяг доходів загального фонду збільшився на 1718,1 тис.грн., або на 38,2%.

Сплата найбільш ємкого надходження доходів районного бюджету – податку з доходів фізичних осіб, у звітному періоді становить 5899,3 тис.грн. і є більшими в порівнянні з відповідним періодом минулого року на 1701,3 тис.грн.

Крім цього, сума отриманих офіційних трансфертів станом на 01.04.2018 року становить 73556,2 тис.грн., з яких:

базова дотація профінансована для району в сумі 3 019,2 тис.грн., додаткова дотація з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров`я в сумі 1786,5 тис.грн., освітня субвенція – 11395,8 тис.грн., медична субвенція – 5261,2 тис.грн., субвенції на соціальне забезпечення – 52 093,5 тис.грн.

Загальна сума проведених видатків звітного періоду становить 79 383,6 тис.грн. З цієї суми за рахунок коштів загального фонду використано – 78 958,9 тис.грн., спеціального – 424,7 тис.грн.

Найбільш фінансовоємкою є галузь “Освіта”, на установи якої в звітному періоді використано 16 257,4 тис.грн.

Установи галузі охорони здоров’я у І кварталі 2018 року використали кошти в сумі 7 217,4 тис.грн.

На утримання територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) використано – 609,2 тис.грн., утримання центру соціальних служб для сім’ї дітей та молоді – 216,5 тис.грн.

На утримання установ галузі культури і мистецтва використано з районного бюджету 613,5 тис.грн., що на 42,6 тис.грн. більше аналогічного періоду минулого року.

Видатки по фізичній культурі та спорту склали 227,9 тис.грн.

З районного бюджету перерахований міжбюджетний трансферт у вигляді іншої дотації на утримання селищного та сільських дошкільних закладів, сільських будинків культури, клубів, селищної та сільських бібліотек в сумі 1572,9 тис.грн.

На покриття видатків по пільгах субсидіях населенням району згідно встановлених бюджетних призначень профінансовано – 39 808,1 тис.грн.

Із загальної суми отриманих розпорядниками бюджетних коштів 21 355,2 тис.грн. спрямовано на оплату праці з нарахуваннями працівникам бюджетних установ та організацій.

Для проведення оплати за спожиті бюджетними установами енергоносії використано коштів в сумі 2 701,6 тис.грн.

Управління фінансів
Бердичівської райдержадміністрації.

ЗВЕРНЕННЯ Організаційного комітету з підготовки та проведення у 2018 році заходів з нагоди Дня охорони праці в Україні

0

ЗАХИЩЕНЕ І ЗДОРОВЕ ПОКОЛІННЯ

Щороку у Всесвітній день охорони праці, 28 квітня, згідно з Указом Президента України від 18.08.2006 № 685/2006 в Україні відзначають День охорони праці. Цього року девіз Всесвітнього дня охорони праці “Захищене і здорове покоління” збігається із завданнями й метою Всесвітнього дня боротьби із дитячою працею, який відзначають 12 червня. У 2017 році Уряд України у Національній доповіді “Цілі сталого розвитку: Україна” визначив показники для досягнення Цілей сталого розвитку до 2030 року з урахуванням глобальних орієнтирів і принципів та суспільної думки щодо майбутнього країни. Одна із цілей – гідна праця та економічне зростання – спрямована на забезпечення гідних і безпечних умов праці для всіх працівників.

ШАНОВНІ КОЛЕГИ!

Для досягнення поставлених цілей в інтересах молодого покоління працівників потрібен узгоджений комплексний підхід до викорінення дитячої праці та популяризації культури безпеки і гігієни праці.

За даними Міжнародної організації праці, у світі 541 мільйон молодих працівників віком 15– 24 років, зокрема 37 мільйонів дітей, працюють у шкідливих умовах. А це понад 15% робочої сили. Серед молоді рівень травматизму на роботі на 40% вищий, ніж серед працівників старше 24 років.

В Україні працює майже кожен третій віком від 15 до 24 років, що становить понад 1 мільйон наших громадян. Ураховуючи, що в країні триває активна фаза всебічного реформування економіки, наше завдання – зберегти молоде покоління як безцінний потенціал для майбутнього становлення ефективної і сильної держави. Реформи освіти та охорони здоров’я, децентралізація влади, розв’язання економічних проблем мають забезпечити гідні умови праці для молодих працівників.

Особливу роль у цьому процесі відведено школам і закладам вищої освіти – саме тут з дітьми і молоддю мають проводити інформаційно-роз’яснювальну роботу та навчання, спрямовані на формування культури охорони праці майбутніх працівників. Правове поле та умови виробництва повинні розвиватися насамперед з  урахуванням інтересів молоді, забезпечуючи захист від небезпек і збереження здоров’я майбутнього трудового потенціалу країни.

В Україні інтереси молодих працівників до 18 років достатньою мірою захищені нормами законодавства (не дозволено прийом на роботу осіб до 16 років, установлено скорочений робочий тиждень, заборонено працювати вночі та в позаурочний час тощо). Але відповідного захисту потребує і молодь до 24 років, яка ще не має належних навичок та достатнього досвіду, не досягла фізичної і психологічної зрілості. Загалом недобросовісні роботодавці намагаються приховувати дитячу працю на власних підприємствах, адже це зобов’язує їх нести юридичну відповідальність за неповнолітніх.

Відповідно до Конвенції Міжнародної організації праці від 17.06.1999 № 182 “Про заборону та негайні заходи щодо ліквідації найгірших форм дитячої праці”, ратифікованої Україною (Закон від 05.10.2000 № 2022-III), кожна держава має терміново вживати відповідних заходів.

За результатами державного нагляду, спрямованого на запобігання економічній експлуатації молоді, зокрема дітей, виконанню робіт, небезпечних для їхнього життя і здоров’я, установлено, що 65% перевірених підприємств, де використовують працю неповнолітніх, порушують права дітей.

Найбільше дитячу працю використовують у сфері послуг (58%), промисловості (20%), сільському господарстві (22%). Причинами залучення дітей до роботи у зазначених галузях є низькі вимоги до якості робочої сили, значні потреби у використанні ручної праці, необізнаність дітей зі своїми правами (оплата праці, відпочинок тощо).

Зазвичай молоді працівники не повідомляють про випадки порушення щодо них законодавства про працю та охорону праці, оскільки не бачать альтернативи і тому зацікавлені у збереженні своїх робочих місць.

Отже, потрібно діяти на випередження – за активної участі представників профспілок і громадськості проводити серед молоді та роботодавців інформаційно-консультативну та навчальну роботу щодо підвищення правової обізнаності.

Одним із суспільно значущих проектів, спрямованих на популяризацію серед молодого покоління культури безпеки праці, є щорічний Всеукраїнський конкурс дитячого малюнка “Охорона праці очима дітей”, який проходить за сприяння Державної служби України з питань праці. За результатами минулого року в конкурсі взяли участь понад 250 тисяч дітей, які разом з їхніми батьками і вчителями були залучені до процесу формування відповідального ставлення до безпеки праці.

Тільки спільними зусиллями і завдяки комплексному підходу можна забезпечити організацію належних умов праці молодих працівників, що сприятиме зменшенню випадків виїзду працездатної молоді в інші країни з метою пошуку гідної роботи. Збереження здоров’я молодого покоління позитивно впливатиме на розвиток національної економіки.

Відомо, що витрати, які несе держава через виробничі травми та професійні захворювання молоді, у майбутньому стають значно більшими, ніж стосовно дорослих працівників. Адже виробнича травма, яку молода людина отримує на початку свого трудового життя, може призвести до довгострокових порушень її здоров’я, через що вона не зможе бути активним членом суспільства та не скористається набутими під час навчання знаннями.

Доволі часто молоді працівники приймають не досить обдумані рішення, пов’язані з ризиками, та не усвідомлюють, що їхня необачність на роботі може спричинити небезпеку не тільки для їхнього життя, але й для життя і здоров’я тих, хто їх оточує. У середовищі молодих працівників виробничі ризики значно вищі через особливості їхнього способу життя. Стреси, пов’язані із зовнішніми чинниками, також можуть призводити до виникнення небезпечних ситуацій на роботі.

Закликаємо всі заінтересовані сторони сприяти організації гідних і безпечних умов праці для молодих працівників, долучатися до роботи з формування культури безпеки та гігієни праці.

Якщо здаєте квартиру – необхідно до 2 травня легалізувати отримані у 2017 році доходи

0

Бердичівська ОДПІ нагадують, що громадяни, які здають нерухомість в оренду, зобов’язані сплачувати податки. Відтак, кожен громадянин, який не є підприємцем, але здає нерухоме майно в оренду (нежитлова нерухомість, квартири, будинки чи навіть кімнату в оренду, довгострокову або подобову) має сплатити з отриманого доходу податок на доходи фізичних осіб у розмірі 18 відсотків та 1,5 відсотків військового податку.

Подати декларацію про майновий стан та доходи за минулий рік необхідно не пізніше 2 травня цього року до податкової інспекції за місцем реєстрації .

Відповідно до пп. 170.1 Податкового кодексу України під час нарахування доходу фізичній особі від надання нею в оренду об’єктів нерухомості необхідно враховувати розмір орендної плати, зазначений в договорі оренди, який має бути не меншим, ніж мінімальна сума орендного платежу за повний чи неповний місяць оренди.

Мінімальна сума орендного платежу визначається за Методикою визначення мінімальної суми орендного платежу за нерухоме майно фізичних осіб, затверджено постановою КМУ від 29.12.2010 р. № 1253, виходячи з мінімальної вартості місячної оренди одного квадратного метра загальної площі нерухомості з урахуванням місця її розташування, інших функціональних та якісних показників, що встановлюються органом самоврядування села, селища, місця, на території яких вона розташована.

Бердичівська ОДПІ нагадує, що надходження податку на доходи фізичних осіб – один із резервів наповнення місцевого бюджету. Тобто, сплачуючи цей податок, ви підтримуєте саме місцеві бюджети своїх громад.

Бердичівська ОДПІ.

Шановні бердичівляни та гості міста!

0

26 квітня 2018 року виповнюється 32 роки з часу жахливої катастрофи – аварії на Чорнобильській атомній станції. Збережемо пам’ять про загиблих та померлих героїв, віддамо шану живим:

  • 10.00 біля пам’ятника “Загиблим при ліквідації аварії на ЧАЕС” (вул. Вінницька, 45) відбудеться зібрання громадськості;
  • по закінченню зібрання – покладання квітів до пам’ятної стели “Вони врятували світ” (вул. Шкіряників, 17).

Начальник управління праці
та соціального захисту населення виконкому
Бердичівської міської ради
Н.П. Омельянчук.

З болем у серці та печаллю поминаємо нашого дорогого тата, чоловіка, брата Івасюка Володимира Вікторовича

0

З болем у серці та печаллю поминаємо нашого дорогого тата, чоловіка, брата
Івасюка Володимира Вікторовича,
з дня смерті якого 23 квітня мине 10 років.

Нема тебе, хоч скільки хочеш клич,
Сама печаль повисла над землею.
У світі серед безлічі облич
Вже не зустріти усмішки твоєї.
Не заросте ніколи та стежина,
Що провела тебе в останню путь,
Похилиться зажурена калина
І добрим словом люди пом’януть.

Царство тобі Небесне. Нехай Господь благословляє твій вічний сон.

Вічносумуючі: дружина, діти і рідні.